Seguint
amb el fil de Web 2.o, des de la perspectiva
educativa, veiem com s'han anat introduint al llarg dels últims anys, i a més
molt bé acceptat per la societat en general, els Softwares educatius. Aquests,
són programes dissenyats específicament per a ensenyar, el problema està en
quines són les bases pedagògiques i les seves intencions.
Observant l'esquema anterior,
podem captar algunes de les consideracions a tenir en compte a l'hora de
destinar un Software per als nens. Així doncs, aconseguim distingir fonaments
positius i negatius.
Quan es dissenyen programes
educatius, s'haurien de valorar els criteris idonis per afavorir l'aprenentatge
i les seqüències de contingut de les mateixes, haurien de ser coherents segons
l'etapa evolutiva de l'usuari.
No obstant això, el que passa
realment i en la seva majoria, és que els productors d'aquests softwares es
basen en criteris de Màrqueting i la seva fi és pràcticament lucratiu, no
educatiu.
El coneixement i l'ús idoni de
tecnologies educatives augmenten les nostres possibilitats a mesura que les
limitacions es redueixen, aquestes limitacions tenen a veure amb tenir accés a
les noves tecnologies, la nostra preparació per al seu ús i la funció i
objectius que ens proposem per construir i compartir informació.
Si som intel·ligents, i sabem
trobar l'equilibri en l'ús de les noves tecnologies, podríem beneficiar-nos
dels elements i estratègies que ens aporten per construir el nostre
aprenentatge.
Un altre enfocament que tinc per
veure-ho en l'àmbit educatiu, és que la demanda no només se centra en l'ús de
les TIC (Tecnologies de la informació i la Comunicació ), sinó que
els alumnes demanen una experiència educativa més vivencial, els nens ja no
volen estar asseguts, i òbviament en el seu interior desitja que
"algú" vaig confiar i permeti fer cas de la seva intuïció a l'hora de
descobrir el seu entorn i aprendre de la manera natural, autònomament.
Els softwares educatius no poden
ser la base de l'educació, és només un instrument, i sí, evidentment aquest material
rigorosament hauria de ser educatiu. Sí que hi ha control per a qualsevol altre
servei, per què l'educació continua tenint menys rellevància?
No hay comentarios:
Publicar un comentario