lunes, 10 de noviembre de 2014

Sofware educatiu

Seguint amb el fil de Web 2.o, des de la perspectiva educativa, veiem com s'han anat introduint al llarg dels últims anys, i a més molt bé acceptat per la societat en general, els Softwares educatius. Aquests, són programes dissenyats específicament per a ensenyar, el problema està en quines són les bases pedagògiques i les seves intencions.


Observant l'esquema anterior, podem captar algunes de les consideracions a tenir en compte a l'hora de destinar un Software per als nens. Així doncs, aconseguim distingir fonaments positius i negatius.

Quan es dissenyen programes educatius, s'haurien de valorar els criteris idonis per afavorir l'aprenentatge i les seqüències de contingut de les mateixes, haurien de ser coherents segons l'etapa evolutiva de l'usuari.

No obstant això, el que passa realment i en la seva majoria, és que els productors d'aquests softwares es basen en criteris de Màrqueting i la seva fi és pràcticament lucratiu, no educatiu.

El coneixement i l'ús idoni de tecnologies educatives augmenten les nostres possibilitats a mesura que les limitacions es redueixen, aquestes limitacions tenen a veure amb tenir accés a les noves tecnologies, la nostra preparació per al seu ús i la funció i objectius que ens proposem per construir i compartir informació.


Si som intel·ligents, i sabem trobar l'equilibri en l'ús de les noves tecnologies, podríem beneficiar-nos dels elements i estratègies que ens aporten per construir el nostre aprenentatge.

Un altre enfocament que tinc per veure-ho en l'àmbit educatiu, és que la demanda no només se centra en l'ús de les TIC (Tecnologies de la informació i la Comunicació), sinó que els alumnes demanen una experiència educativa més vivencial, els nens ja no volen estar asseguts, i òbviament en el seu interior desitja que "algú" vaig confiar i permeti fer cas de la seva intuïció a l'hora de descobrir el seu entorn i aprendre de la manera natural, autònomament.

Els softwares educatius no poden ser la base de l'educació, és només un instrument, i sí, evidentment aquest material rigorosament hauria de ser educatiu. Sí que hi ha control per a qualsevol altre servei, per què l'educació continua tenint menys rellevància?

No hay comentarios:

Publicar un comentario